Листи надійшли нещодавно, зокрема, клієнтам ПриватБанк і monobank.
Причини актуалізації даних
Головна причина — дотримання вимог фінмоніторингу та законодавства. Банки мають обов'язок перевіряти та оновлювати дані клієнтів, включаючи інформацію про їх діяльність та доходи. Це регулюється Постановою НБУ від 19.05.2020 р. №65.
Згідно з цією Постановою, банки повинні:
- актуалізувати дані щорічно для клієнтів із високим ризиком;
- кожні три роки для клієнтів із середнім ризиком;
- кожні п'ять років, якщо ризику не визначено.
Якщо клієнт проігнорує запит, банк може заблокувати йому рахунок.
Як провести актуалізацію даних
Зазвичай банк надсилає анкету, яку можна заповнити онлайн або принести відповідні документи до відділення. Клієнти «ПриватБанку» можуть заповнити анкету у веб-версії «Приват24 для бізнесу», де вони можуть вказати таку інформацію:
"Кеш - це король: Микола Томенко поставив питання, коли ліквідують "маршрутну мафію" у Києві
«Приводи» за проституцію і керування авто під наркотиками. ЗМІ розповіли історію Віолети Зайнуліної-Вайсман
Ситуація з системами оповіщення досі незадовільна: хто понесе відповідальність
К Александру Эллерту на свидание? Ксения Мишина разделась догола и побрила свою ...
- на підставі якого документа діє ФОП;
- хто має розпоряджатися коштами на рахунку;
- загальні дані про підприємство;
- види господарської діяльності та основних контрагентів;
- джерела надходження коштів;
- послуги банку, якими планує користуватися ФОП;
- валовий дохід (там потрібно буде вибрати з-поміж варіантів) і чистий прибуток;
- перевірити всі дані, підписати анкету електронним підписом та надіслати її до банку.
Процес заповнення та відправлення анкети не займає більше 10 хвилин. Зазвичай, заявку від клієнта банк підтверджує протягом одного дня. Щодо чистого прибутку, ФОП має можливість базуватися на своїй річній податковій декларації.
Інструкцію з оновлення даних для користувачів «ПриватБанку» можна знайти за цим посиланням .
У monobank анкета трохи коротша, але також містить питання про діяльність підприємця.
Більшість банків надає докладні інструкції для своїх клієнтів щодо актуалізації даних, ознайомитися з ними можна на сайтах ваших банків.